HHX-elever dystede på løsninger i Jyske Bank

HHX-elever dystede på løsninger i Jyske Bank

25.februar 2019

Ord som influencers, SoMe, følgere, likes, Snapchat og Instagram fløj gennem luften da HHX-elever på studieretningen Økonomi og finans skulle give deres bud på, hvordan Jyske Bank kunne brænde bedre igennem på de sociale medier for at tiltrække de unge kunder.

Denne case har dette år været en del af College360’s samarbejde med Jyske Bank. Jyske Bank inviterede eleverne fra handelsgymnasiet indenfor og introducerede dem for problemstillingen, hvorefter eleverne har arbejdet tværfagligt med casen. Koncentrationen var høj, da eleverne som den sidste del af opgaven præsenterede deres konkrete idéer og tiltag for et panel i banken.

Med udgangspunkt i analyser og undersøgelser præsenterede eleverne deres forslag, og eleverne havde fundet frem til idérige løsninger, fx at inkludere platforme som Instagram og Snapchat i et større omfang, at anvende influencers, at strømline bankens app og at markedsføre nogle af de produkter Jyske Bank allerede har til deres unge kunder mere intensivt på de sociale medier.

Idérige forslag gav kage

Panelet vurderede forslagene, gav eleverne feedback på løsningsforslagene og gav et bud på, hvilke tiltag virksomheden ville tage med sig og kigge nærmere på i fremtiden. Udgangspunktet for dagen var, at der ville blive kåret en vinder, men panelet vurderede, at niveauet var så højt i alle gruppepræstationerne, at HHX-klassen i stedet kan nyde en fælles kage leveret af Jyske Bank.

Gunstigt samarbejde

Ifølge Ulla Vestergaard Madsen, afdelingsdirektør i Jyske Bank, giver dette samarbejde med handels-eleverne fra College360 også noget vigtigt til virksomheden: ”Vi får så mange gode og brugbare inputs fra de unge, og vi får et unikt indblik i deres meninger og tankegang”. Hun var imponeret over elevernes høje niveau og velfunderede præsentationer og sendte dem hjem med ordene: ”Nu har vi fået et supergodt afsæt til at gøre banken endnu bedre”.

Ligeledes sætter skolen stor pris på denne ekstraordinære mulighed for at arbejde meget praksisorienteret i deres undervisning. Lektor Lis Jacobsen udtaler: ”I en tid hvor ord som disruption og digitalisering flyver igennem luften – ikke mindst i den finansielle sektor - er det en fantastisk oplevelse for vores elever i ”Generation Z” at lære om og forstå rammerne for den finansielle sektor og samtidig kunne bidrage med nye ideer. Samarbejdet med Jyske Bank giver en fantastisk kobling mellem teori og praksis på vores finanslinje. Både elever og lærere giver samarbejdet fem store stjerner”.