Teknisk Gymnasium Silkeborg vinder 2. plads i Aarhus Maskinmesterskoles kampagnekonkurrence

Teknisk Gymnasium Silkeborg vinder 2. plads i Aarhus Maskinmesterskoles kampagnekonkurrence

Elever fra IT studieretningen på Teknisk Gymnasium har deltaget i en konkurrence udskrevet af Aarhus Maskinmesterskole. Eleverne skulle udvikle en reklamekampagne for skolen og vandt 2. pladsen i konkurrencen.
”Vi lavede en gennemtænkt video, der kan fange de unge” fortæller Tobias, mens han tænker tilbage til foråret, hvor han og klassekammeraterne Alexander, Magnus, Rasmus arbejdede med kampagnen.
”Vi udviklede et koncept og skitserede videoen for Maskinmesterskolen, og de syntes det var godt, fordi vi forstod målgruppen og fangede dem med vores udkast til videoen. Vi ville jo godt have lavet selve optagelserne til videoen, men det arbejde var for omfattende og dyrt, så vi beskrev ideen i et storyboard og forklarede de virkemidler, som skulle fange målgruppens opmærksomhed på de sociale medier.”
Alexander fremhæver det positive i at arbejde med en virkelig virksomhed: ”Det var ikke bare en teoretisk opgave, vi arbejdede på. Det var en ægte udfordring med en ægte afsender, så det var spændende. ”
”Vi fik også en masse data fra Maskinmesterskolen”, fortæller Rasmus. ”Data om hvilke værdier elever på Maskinmesterskolen har sammenholdt med skolens grundlæggende værdier, var en væsentlig inspiration for udviklingen af videoen”
”Det er en actionpacked video” griner Magnus og tænker på planen om de lækre billeder og den hurtige klipning, der gerne skulle medvirke til at elever får interesse for Aarhus Maskinmesterskoles uddannelser.
Gruppen modtog et gavekort på kr. 1000 for deres anstrengelser og fik samtidig biografbilletter til hele deres klasse. "Vi fortsætter i actiongenren” siger Tobias ”for vi skal ind og se den nye James Bond”.
På billedet ser du vindergruppen som er bestående af Rasmus, Tobias, Magnus og Alexander fra it-studieretningen på Teknisk Gymnasium Silkeborg.