
Antimobbestrategi
Formål
-
Hvad forstår vi ved mobning?
-
Hvad er digital mobning?
-
Kender vi omfanget af mobningen på vores skole?
Status
-
Kender vi omfanget af mobningen på vores skole?
Forebyggelse
-
Hvad gør vi for at fremme elevernes sociale trivsel og modvirke til mobning?
-
Hvad er elevernes rolle?
-
Inddrager vi forældrene- og i givet fald hvordan?
-
Hvordan og hvornår bruges ressourcepersoner (Kontaktlærer, mentor, vejleder, mv.) i det forbyggende arbejde?
-
Hvordan opdager vi eventuel mistrivsel hos én eller flere elever?
Indgriben
-
Hvordan griber vi ind, hvis vi oplever mistrivsel hos én eller flere elever?
-
Hvad gør vi helt konkret, når der er mistanke om mobning?
-
Hvem kan elever, ansatte og forældre henvende sig til med spørgsmål vedrørende elevernes sociale trivsel?
Ledelsens rolle
-
Hvornår går ledelsen ind i konkrete problemstillinger?